Analisis Penggunaan Media Digital Interaktif Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa Dalam Pembelajaran Matematika DI Sekolah Dasar

Ronalita Simorangkir, Rina Sinaga, Romasda Limbong, Zaira Nazwa

Abstract


The very rapid development of technology has various positive impacts on human life, especially in the field of education. The aim of this research is: This research aims to explain the use of interactive learning media which can influence the learning outcomes of elementary school students. This research is qualitative research in the nature of a library study by examining trusted sources either in written form or in relevant digital format without going directly to the field. Based on a literature review analysis of several scientific articles, it was found that the use of digital learning media can improve the learning outcomes of elementary school students.

Keywords: digital media, elementary school

 


Full Text:

PDF

References


Anjarsari, E., Farisdianto, D. D., & Asadullah, A. W. (2020). Pengembangan media audiovisual Powtoon pada pembelajaran Matematika untuk siswa sekolah dasar. JMPM: Jurnal Matematika dan Pendidikan Matematika, 5(2), 40-50.

Apriyani, D. (2023). Pengembangan Game Edukasi Digital Dengan Educandy Dalam Pembelajaran Matematika. Diskusi Panel Nasional Pendidikan Matematika, 9.

Awalia, I., Pamungkas, A. S., & Alamsyah, T. P. (2019). Pengembangan media pembelajaran animasi powtoon pada mata pelajaran matematika di kelas IV SD. Kreano, Jurnal Matematika Kreatif-Inovatif, 10(1), 49-56.

Evaningtyas, J., Rohmanurmeta, F. M. R., & Yanto, E. N. A. (2023). Efektivitas Media Educandy Berbasis Digital Terhadap Kemampuan Numerasi Pada Pembelajaran Matematika Siswa SD. Prosiding Konferensi Ilmiah Dasar, 4, 348-356.

Metalin, A. M. I. P. A., Puspita, I., Puspitaningsih, F., & Diana, K. Y. (2020). Keefektifan Media Pembelajaran Powerpoint Interaktif untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa Sekolah Dasar. TANGGAP: Jurnal Riset dan Inovasi Pendidikan Dasar, 1(1), 49-54.

Pasambo, E., & Radia, E. H. (2022). Meta analisis pengaruh multimedia sebagai media pembelajaran terhadap hasil belajar matematika siswa sekolah dasar. Jurnal Basicedu, 6(3), 3257-3267.

Putri, D. N. S., Islamiah, F., Andini, T., & Marini, A. (2022). Analisis Pengaruh Pembelajaran Menggunakan Media Interaktif Terhadap Hasil Belajar Siswa Sekolah Dasar. Jurnal Pendidikan Dasar dan Sosial Humaniora, 2(2), 363-374.

Pramestika, L. A. (2020). Efektivitas Penggunaan Media Power Point Terhadap Hasil Belajar Matematika Materi Bangun Datar dan Bangun Ruang SD. Jurnal Pendidikan Dan Konseling (Jpdk), 2(1), 110-114.

Widyardi, T., Sulianto, J., & Kurniasari, N. (2023). Pemanfaatan Media Pembelajaran Powerpoint terhadap Hasil Belajar Kelas 4 di SD Negeri Sawah Besar 01. Jurnal Pendidikan Tambusai, 7(1), 4567-4573.

Vince, M., & Muhtadi, A. (2019). Pengembangan buku digital interaktif matematika pada materi geometri. Jurnal Inovasi Teknologi Pendidikan, 6(2), 196-207.




DOI: http://dx.doi.org/10.30742/tpd.v5i2.3444

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2024 Trapsila: Jurnal Pendidikan Dasar

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

RECOMMENDED TOOLS:

     

Supported by:

 

 

 

 

Flag Counter

 

Trapsila Journal is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License

Created by TIK UWKS 2020