Pengaruh Harga Dan Media Sosial Terhadap Keputusan Pembelian Dengan Motivasi Konsumen Sebagai Variabel Mediasi Pada Produk Fast Fashion Di Surabaya

Ikbal Ikbal

Abstract


This study aims to describe the effect of price and social media on purchasing decisions with consumer motivation as a mediating variable for fast fashion products in the city of Surabaya. The independent variables consist of price and social media, the mediating variable is Consumer Motivation, while the dependent variable is Purchase Decision. In this study, the number of respondents who were conscientious was 100 respondents. Respondents in this study were consumers of Fast Fashion products in the city of Surabaya. This type of research uses a quantitative research approach by analyzing data with statistical procedures. Price has a significant effect on Consumer Motivation, Social Media has a significant effect on Consumer Motivation, Price has a significant effect on Purchase Decisions, Social Media has no significant effect on Purchase Decisions, while Consumer Motivation can Mediates Price in making Purchase Decisions and Consumer Motivation cannot mediate Social Media in making Purchase Decisions.

Full Text:

PDF

References


Penelitian ini bertujuan untuk mendeskripsikan pengaruh Harga dan Media Sosial Terhadap Keputusan Pembelian Dengan Motivasi Konsumen Sebagai Variabel Mediasi Pada Produk Fast Fashion di kota surabaya. Variabel bebas terdiri dari harga dan Media Sosial , Variabel mediasi yaitu Motivasi Konsumen sedangkan variabel terikatnya yaitu Keputusan Pembelian. Dalam penelitian ini jumlah responden yang teliti adalah 100 orang responden. Responden dalam penelitian ini adalah konsumen produk Fast Fashion yang berada di Kota Surabaya. Jenis penelitian ini menggunakan pendekatan penelitian kuantitatif dengan melakukan analisis data dengan prosedur ststistik.Harga bepengaruh signifikan terhadap Motivasi Konsumen, Media Sosial berpengaruh signifikan terhadap Motivasi Konsumen, Harga berpengaruh signifikan terhadap Keputusan Pembelian, Media Sosial tidak berpengaruh signifikan terhadap Keputusan Pembelian, sedangkan Motivasi Konsumen dapat memediasi Harga dalam melakukan Keputusan Pembelian dan Motivasi Konsumen tidak dapat memediasi Media Sosial dalam melakukan Keputusan Pembelian.




DOI: http://dx.doi.org/10.30742/pragmatis.v3i1.2478

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Indexed By:

 

 

PRAGMATIS by https://journal.uwks.ac.id/index.php/pragmatis/ is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International 

 

 

 

 

PRAGMATIS
Department of Management, Faculty of Economics and Business Wijaya Kusuma Surabaya University
Dukuh Kupang XXV No. 54 Surabaya, Indonesia 60225
Phone: +62315613231
email: pragmatis@uwks.ac.id 

e-ISSN 2828-8238